Goeie tradities verander je niet.
Vandaar dat ik ook dit jaar even terugblik op 2023.

Ik scroll door mijn agenda, mijn google foto’s en kijk terug op een zeer fijn jaar.
Lees je mee?

't Was niet allemaal zonneschijn en regenbogen.

Voetjes op de grond in 2023.
Niets met het werk te maken of met het BLIJberoep, maar wel in mijn persoonlijke omgeving.

Het leven kan hard binnenkomen en niet iedereen ziet meteen oplossingen.
Dit jaar heb ik gezien en gevoeld dat iemand die ik zeer graag zie door een zeer moeilijke periode ging.
Ik heb geleerd dat praten werkt. En actief luisteren ook.
En dat je hierdoor stapje voor stapje uit het dal raakt. Met soms een pauze, of enkele stapjes terug. 
Met de focus op de toekomst ziet het er nu opnieuw veel beter uit. Maar ik blijf alert, luister en praat, omdat het dan nog beter gaat.

Netwerken

“Jij bent toch ook overal hé”, zei Dora me enkele maanden geleden.
Inderdaad, misschien is het FOMO (Fear Of Missing Out), misschien is het Imposter Syndrome, of misschien ben ik gewoon heel graag onder de mensen om bij te leren en mijn kennis op peil te houden?

Ik denk dat het een combinatie is van alle bovenstaande zaken.
Waar ik dit jaar allemaal naar toe ging?

  • BAM Marketing Congres
  • VLCM 26
  • BAM Marketing Quiz
  • Combell Partnerdag
  •  Riebedebie (in mix met mijn hoofdberoep)
  • OM Conference 
  • VLCM 25
  • Notworking 
  • Binnenkoppers
  • Frankwatching Social Day
  • VLCM 24
  • The Jamies for Business
  • The Jamies for Creators

Ook in 2024 staan alvast wat netwerkmomenten in mijn agenda.
Zie ik jou op één of ander netwerkmoment? Kom gerust even babbelen.

Toffe projecten

Ik denk dat ik de tofste projecten van de hele wereld krijg.
Echt, wat ik mag doen voor mijn klanten, maakt mij echt gelukkig.

Ik ben nog altijd superblij dat ik mensen, verenigingen en organisaties mag helpen in hun creatieve communicatie.
In 2023 maakte ik verschillende websites (en webshops), mocht op leuke plekken en evenementen gaan fotograferen en had ik het genoegen om verenigingen en organisaties bij te staan met hun strategie.

Ik lanceerde ook één van mijn eigen projecten: Ennih.be. Een webshop met duurzame kledij om trots te zijn op de gemeente waar je woont.

Ik maakte ook tijd om mensen te helpen in mijn vrije tijd.

In onze straat hebben we een actieve buurtvereniging met alle ondernemers. Jaarlijks doen we twee evenementen waar ik help met de communicatie en ook tijdens het event doe ik een activiteit. Dit jaar hielp ik tijdens de vissersfeesten (verkleed als zeemeerman) mijn echtgenote met haar koekjesstand.
Tijdens de Kasteelstraatfeesten maakte ik opnieuw ridderskapjes voor de kinderen.

Mijn mooiste project deed ik samen met de lezers van mijn nieuwsbrief: Lopen voor Lilou.
Hieronder zie je een foto van een combinatie van de twee: onze buurtvereniging sponsorde mijn loopje voor Lilou en ik liep 10 kilometer heen en weer door onze straat. Naast 100 euro voor het goede doel, leverde het ook aandacht op in de lokale krant en is er goesting ontstaan om volgend jaar dit loopje te gaan uitbreiden met alle ondernemers van de Kasteelstraat.
Hoe een gek idee mensen kan inspireren…

Wat brengt 2024?

Het zal je niet verbazen dat ik enorm veel goesting heb in 2024.
Eind januari vier ik 5 jaar Mediaheer.
Misschien moet ik wel iets speciaals doen?
Heb je een ideetje? Laat het mij gerust weten!

Daarnaast kijk ik ook uit naar de talrijke samenwerkingen die nu al op het programma staan.

  • Strategie en herpositionering van een persoon die van zijn bedrijf een persoonlijker merk wil maken. We focussen op een nieuwe website en mailings.
  • Groots jubileumjaar van een toffe klant
  • Helpen bij e-mailmarketing van verschillende klanten.
  • Veel nieuwe boeken op de boekenplank, ik moet dus leestijd vrijmaken.
  • Hoe ver raak ik met mijn eigen boek en podcastreeks?
    (ik weet het… Het duurt echt lang hé, maar ik blijf vastlopen op de grote kost voor het ontwerp van het boek).
    Ik blijf zoeken naar oplossingen hiervoor.
  • Mijn eigen lessenreeks bij Syntra: branding, digitale marketing en hoe je klant centraal zetten.
    Hier heb ik echt zoveel zin in!
  • Natuurlijk blijf ik verder inzetten op Ennih.be. Ik blijf fan van deze community wear en de duurzame manier waarop het merk opgebouwd is.