Creatieve digitale communicatie
Mijn schrijfreis
Ik word auteur.
Klinkt fancy, niet?
Mijn doelstelling is om tegen de zomervakantie van 2022 mijn eigen boek rond sociale media op de markt te brengen.
Alles in eigen beheer, natuurlijk met hulp van anderen.
Voor wie is het boek bedoeld?
Het boek is een praktisch en eenvoudig handboek voor ondernemers, organisaties en verenigingen die meer willen bereiken met hun digitale communicatie.
Ik hoorde heel vaak de opmerking: “Ja maar, ik kan geen creatieve posts bedenken voor onze sociale mediakanalen!”
Met het werkboek kun je snel aan de slag en lukt het iedereen om in zeer korte tijd heel wat creatieve content te maken.
Hoe werkt het?
Aan de hand van verschillende dobbelstenen vind je in het werkboek tips en ideeën terug om aan de slag te gaan.
De dobbelstenen zijn ook onderling te combineren, zodat je duizenden verschillende mogelijkheden krijgt.
Is het boek al te koop?
Neen.
Nog niet. Ik ben in januari 2022 begonnen aan het updaten van het boek. Er worden wat kleine zaken aangepast en er is nog extra uitleg nodig voor mensen die mijn opleidingen niet volgen.
Ik plan ook nog een aantal interviews met experten uit het land van de Vlaamse sociale media.
Stay tuned!
Ga mee op reis
Wil je mijn boekverhaal van dichtbij volgen?
Schrijf je dan in op mijn nieuwsbrief. Ik stuur elke maand een update.
De evolutie van Mediaheer
Nadat ik aan de slag ga met pagina's op Facebook, begin ik een lijstje aan te leggen van creatieve vormen van online communicatie.
Dit zijn facebookposts, lay-outs, webpagina's,...
Alle zaken die bij mij in het oog springen, die verzamel ik in verschillende mapjes.
Doel van deze verzameling is om me door deze voorbeelden te laten inspireren en zelf ook betere en creatievere communicatie te maken.
Na enkele jaren twijfelen hak ik de knoop door.
Ik start als zelfstandige in bijberoep.
Mijn doel is om ondernemers te inspireren en op weg te zetten met hun online communicatie.
Ik werk een tool uit om ondernemers op een zeer eenvoudige manier creatieve ideeën te bezorgen voor hun Facebook, Instagram of zelfs hun website.
Mijn doel is dat ze tevreden zijn over de inhoud van hun posts. Met een West-Vlaamse knipoog krijgt mijn tool de naam "ContenContentement".
Ik nodig een aantal bevriende ondernemers uit voor een demosessie van mijn opleiding.
Het publiek is zeer gevarieerd: een computerwinkel, kapster, museumuitbater, schilder, schooldirecteur, gids en twee keukenmeesters.
Ik stel vast dat mijn tool werkt en dat de 3 uur durende opleiding voorbijvliegt!
De deelnemers bezorgen me handige feedback en ik ben er klaar voor!
Ik word op een aantal plaatsen uitgenodigd om te vertellen over mijn tool.
In het publiek zitten kleine KMO's, éénmanszaken (en ook veel éénvrouwszaken), organisaties en verenigingen.
De sfeer is top en ik krijg veel positieve reacties.
Vrijdag 13 maart.
Lockdown... Voor drie weken...
Was het maar zo, want het is gebleken dat de wereldwijde pandemie veel langer dan verwacht roet in het eten gooit.
Geen samenkomsten meer voor groepen.
Weg doelpubliek.
Maar niet voor lang!
Ik blijf niet bij de pakken zitten en verander mijn businessmodel. Ik ga persoonlijk langs bij ondernemers die in veel gevallen ook de communicatie van hun zaak zien stilvallen.
Het enthousiasme bij heel wat ondernemers is er nog altijd en samen zetten we mooie zaken op papier die we in korte tijd ook omzetten naar realisaties.
Via mijn netwerk word ik door verschillende ondernemers gecontacteerd voor persoonlijke begeleiding.
Vaak merk ik dat de overkoepelende strategie ontbreekt.
Het plan van aanpak is in 95% van de gevallen om de kritieke vraag zo snel mogelijk aan te pakken.
Hierbij hou ik rekening met de algemene strategie die in de toekomst verder verdiept kan worden.
Dat betekent dat ik vanaf het begin rekening hou met de meetbaarheid van de resultaten. Door deze meetbaarheid kan bijgestuurd worden in de toekomst.
Het is ook mogelijk dat we merken dat één bepaald onderdeel beter werkt dan het andere. Dan kunnen we daar nog meer energie aan wijden om nog betere resultaten te bekomen.
Er komen versoepelingen en er is een digitale shift merkbaar. Ook in de mooie Westhoek.
Klanten van 2020 nemen opnieuw contact voor meer opdrachten en ik krijg doorverwijzingen naar andere mensen.
Ik ben blij en trots dat mijn klanten mee helpen bouwen aan mijn klantenbestand.